Вже не існує тієї школи, де діти, сидячи рівно і склавши руки,
чемно слухають суворого вчителя. Сучасні школярі хочуть комунікації, розмови з
педагогом, якого воліють сприймати радше як порадника, а не як строгого
критика. Змінився і підхід до навчання – учням не цікаво 45 хвилин слухати
теорію, тому вони все частіше знаходять більш цікаві заняття у своїх гаджетах,
не звертаючи уваги на вчителя. Як зробити так, щоб на кожному Вашому уроці діти
не нудьгували? Ми підготували сім основних порад.
Потоваришуйте
з учнями
Запам’ятайте, Ваше головне завдання полягає не в тому, щоб
вичитати дітям урок. Головне завдання кожного вчителя – виховувати
учнів свідомими людьми, які вміють мислити і поважати один одного.
Ніколи
не переказуйте того, що можна прочитати в підручнику
Найбільше у школі мій клас не любив уроки хімії, бо вчителька
розгортала підручник і читала з нього. Однак іноді вона приносила реактиви і
показувала нам “хімічні дива”. Тоді ми дивувались, як швидко пролітав час. І
тільки ці уроки з хімії ми згадуємо часто. Тому завжди старайтесь знайти цікаву
інформацію (факти, історії, пригоди) для учнів з приводу тієї чи іншої теми. Не
змушуйте їх конспектувати підручник чи вчити параграф напам’ять. Краще
запропонуйте дітям виписати основну інформацію у зошит так, як вони вважають за
потрібне.
Використовуйте
різноманітні методики
Цікаві методи навчання як от “філософія для
дітей”, “змішане
навчання”, “positum-підхід” неодмінно
допоможуть підготуватись до уроку якнайкраще. Оберіть ту методику, яка
подобається Вам найбільше і застосовуйте її на уроці. Якщо поки що не готові до
таких кардинальних змін, то вибирайте з кожної методики те, що вважаєте найголовнішим
і експериментуйте, поєднуйте. Пам’ятайте, діти дуже люблять різноманітність.
Побачивши, що вчитель намагається провести урок нестандартно, вони спочатку
спостерігатимуть за цим процесом, а пізніше самі пропонуватимуть ідеї.
Максимально
поєднуйте теорію з практикою
Звісно, у Вас є план і теми уроків. Але ж погодьтесь, що всього
діти не запам’ятають. Тому намагайтесь хоча б додатково подати їм ту інформацію
з предмету, яка знадобиться в житті. Наприклад, правила з української мови мало
хто запам’ятає. Натомість, Ви можете створити табличку “Як ми говоримо”, в якій
подати правильні і неправильні вислови на щодень. Щоб зацікавити учнів
літературою, запропонуйте їм прочитати книги, в яких описують проблеми
підлітків, тобто те, що їх справді цікавить. З економіки, наприклад, навчіть їх
розробляти власний бюджет. Дайте учням зрозуміти, що саме Ваш предмет принесе
їм максимальну користь у повсякденному житті.
Давайте
учням цікаві домашні завдання
Щоб дітям не було нудно, поєднуйте вправи з підручника з нестандартними
домашніми завданнями. Кросворди, плакати, презентації, опитування,
представлення – все це буде цікаво виконувати учням. А деякі домашні завдання
Ви можете виконувати з ними. Наприклад, дітям буде корисно побачити, як робить
презентацію чи опитування вчитель. Ви можете виконати ці завдання з помилками і
запропонувати дітям знайти їх або оцінити Вашу роботу. Учні люблять порівняти
своє завдання із завданням вчителя.
Ви можете не
завжди перевіряти домашні вправи з підручника, бо, повірте, їх завжди можна
списати перед урок у товариша. Набагато ефективніше буде перевіряти домашні
завдання, придумані Вами. Переважно відповіді на них знайти важко, тому діти
старатимуться виконувати їх самостійно.
Складіть учням
обов’язковий список кіно-лекторію з Вашого предмету, який вони повинні
подивитись протягом семестру і написати рецензію на кожен фільм. Додайте до
цього списку і документальні, і художні стрічки.
Намагайтесь
проводити уроки надворі
Переважно діти півдня проводять у класі, сидячи за партами. А
коли за вікном гріє тепле сонечко, дуже важко зосередитись на навчанні. Тому
школярам буде корисно прогулятись за межами або навколо школи, слухаючи
вчителя. Оберіть заздалегідь місце, де буде тихо і затишно, посадіть дітей
колом на траві, сядьте біля них і в такому форматі проводьте урок. Замість
дошки Ви можете використовувати ватман чи зошити, а замість крейди – кольорові
маркери. Такий формат уроку дуже підходить для вивчення природничих предметів. Якщо
ж Ви живете у великому місті або маєте змогу піти з учнями в музей –
використовуйте цю можливість. Наприклад, урок історії в музеї запам’ятається
дітям надовго. В будь-якому випадку їм дуже сподобається вчитись в неформальній
обстановці, відвідуючи цікаві місця.
Проводьте
кожен урок так, ніби проводите його востаннє
Учні добре відчувають, коли вчитель старається на уроці, а коли
приходить лише, “аби відбути”. Тому віддавайте себе на сто відсотків, готуйтесь
до кожного уроку якнайкраще, вигадуйте цікаві завдання і старайтесь бути тим
вчителем, якого б Ви самі хотіли мати. Будьте щирими з учнями, і вони також
будуть щирими з Вами. Пам’ятайте, що Ви не маєте права бути вчителем лише в
школі.
Бо бути вчителем –
означає бути ним завжди.
Автор статті: Марія Ревер
Немає коментарів:
Дописати коментар